Na podstawie oficjalnego stanowiska Zarządu Głównego PSR, przesłanego członkiniom i członkom Stowarzyszenia, prezentujemy w punktach zalecenia na czas kampanii wyborczej, obligujące potencjalnych kandydatów/ki, startujących/e z różnych list partyjnych i koalicyjnych.
1. Polskie Stowarzyszenie Racjonalistów (PSR) nie jest podmiotem żadnej koalicji wyborczej. Kandydatowi/ce nie wolno sugerować, że PSR, jako organizacja – popiera, czy preferuje jakąkolwiek listę wyborczą.
2. Kandydat/ka ma pełne prawo mówić o swojej przynależności do PSR i przedstawiać podczas kampanii statutowe cele i projekty PSR.
3. Żaden/na kandydat/ka nie ma prawa korzystać na potrzeby kampanii z zasobów finansowych i rzeczowych PSR-u. Wszelkie niezbędne koszty ponosi z „własnej kieszeni” lub ze środków pozyskanych poza PSR-em.
4. Każdy/a kandydat/ka odpowiada w swoim imieniu za przekazywane podczas kampanii treści. Każde naruszenie dobrego imienia i wizerunku PSR, spotka się z konsekwencjami statutowymi.
5. PSR formalnie i na poziomie żadnej struktury – nie wspiera żadnych działań wyborczych kandydata/ki. Nie dotyczy to koleżeńskiego wsparcia ze strony poszczególnych członkiń i członków PSR – w trybie pozaorganizacyjnym.
6. Kandydat/ka nie może wykorzystywać zebrań oddziałowych oraz innych projektowych (także w trybie spotkań internetowych) – do celów swojej kampanii wyborczej i do agitacji wyborczej na rzecz jakiejkolwiek listy partyjnej, czy koalicyjnej.
7. W trakcie kampanii nie można używać logo PSR – w żadnej formie i na żadnym nośniku informacji – drukowanym i elektronicznym.
8. Kandydatowi/ce nie wolno wykorzystywać mediów PSR dla propagowania swojej kandydatury, poza tym, co ujęte zostało w punkcie 9. Nie może zamieszczać tam swojego programu wyborczego, opisów i zdjęć z przebiegu kampanii wyborczej, rozsyłać wyborczych komunikatów, korzystając z list mailingowych członków – zarówno na poziomie centralnym, jak i lokalnym.
9. Kandydat/ka ma prawo odwoływać się do informacji zamieszczonych w PSR-owych mediach (strona www i wszystkie fora internetowe) w celach promocji Stowarzyszenia i własnej kandydatury.
10. Kandydat/kandydatka może zabiegać o realizację wspólnych i dokładnie sprecyzowanych projektów PSR z daną koalicją do europarlamentu. Jeśli są one merytoryczne (zgodne ze statutem) i korzystne dla wszystkich stron, mogą stać się na bazie konkretnie zakreślonych celów projektowych podstawą do promocji wszystkich podmiotów je tworzących.